Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

پاسخ به سوالات مهاجرت به کانادا (ساسکاچوان)

 

قبلا در این مورد توضیحات کافی در پست های قبلی داده شده است اما در این پست به سوالات چند تن از دوستان که لطف کردند و در این یکماه به ما ایمیل زده اند پاسخ می دهیم .

 

1-     مبلغ لازم برای اقدام به روش سرمایه گذاری استانی ساسکاچوان چقدر است؟

ج : کافیست شما در ایران یا کشور متبوعه خود حداقل مبلغ 250000 دلار کانادا معادل 225 میلیون تومان دارایی خواه بصورت زمین , خانه , کارخانه , واحد های صنعتی , دامپروری و یا پول نقد و سهام و ... که قابل ارزیابی باشد و به نام خود یا همسرتان باشد داشته باشید. لازم به ذکر است که لزومی به فروش این املاک نیست و فقط اثبات مالکیت شما کافیست .

باید شما توانایی انتقال 150000 دلار کانادا معادل 135 میلیون تومان آنرا پس از دریافت ویزا جهت سرمایه گذاری در استان ساسکاچوان داشته باشید . که نیمی از مبلغ فوق الذکر در پایان پروسه دریافت ویزا به حساب دولت کانادا(ساسکاچوان) واریز خواهد شد . و پس از اینکه شما کار و پیشه ای را که قبلا طرح شروع آنرا در ساسکاچوان ریخته اید شروع کردید تمام پول توسط دولت عینا به شما باز خواهد گشت .

 

2-     آیا فقط داشتن سرمایه کافیست ؟

ج : خیر . شما باید حداقل 3 سال سابقه مدیریت موفق در ایران داشته باشید .

 

3- آیا ممکن است همانند استان های دیگر کانادا دولت ساسکاچوان قسمتی از پول واریز شده به حساب غیر قابل بازگشت باشد ؟

ج : خیر در این باره سیاست های دولت استانی ساسکاچوان ثابت است و تغییر نکرده  و تمام پول به مهاجرین جهت شروع کار بازگردانده می شود و اگر هم در سالهای آینده قوانین تغییر کند عطف به ما سبق نخواهد شد.

 

4- به نظر شما چرا استان ساسکاچوان جهت مهاجرت اینقدر طرفدار پیدا کرده است ؟

ج : اولا در بین استانها حتی نسبت به استان منیتوبا ساده ترین شرایط مهاجرت استانی را فراهم کرده است . زمان شروع پرونده مهاجرت تا اخذ ویزای اقامت بسیار کوتاه تر از سایر استانهاست  و تقریبا بین 6 ماه تا 1 سال طول می کشد.

 

5-چند ایرانی ساکن استان ساسکاچوان هستند ؟

ج : کمی پاسخ به این سوال دشوار است ولی حدس می زنیم بین 1500 تا 2000 ایرانی ساکن این استان بزرگ باشند .

 

6- وضعیت کار مسکن و خوراک در آن استان چگونه است ؟

ج : رقم بیکاری در این استان بسیار پایین است نزدیک 5/3% و این نسبت به سایر استان ها که رقمی نزدیک به 4-5 % دارند بسیار عالیست .

 قیمت خوراک نسبت به بیشتر استان های کانادا پایین تر است یعنی تقریبا خوراک کامل با تغذیه عالی یک خانواده 4 نفره در ماه بین 700 تا 800 دلار هزینه بردار است که این رقم نسبت به سایر استان ها بسیار پایین می باشد .

 درباره مسکن باید گفت با توجه به مهاجرت های انجام گرفته در دو سال اخیر و اینکه شهر ساسکاتون از شهر های پر دانشجو می باشد هزینه مسکن رشد قابل توجهی در این شهر داشته است اما شهرهای دیگر از بابت افزایش قیمت مسکن بیشتر در امان بوده اند ولی هنوز هم این استان به لحاظ قیمت مسکن از بسیاری استان های دیگر به صرفه تر است .بطور متوسط قیمت خانه دو خوابه در این استان بین 200 تا 400 هزار دلار می باشد و اجاره یک خانه دو خوابه بسته به مکان آن بین 600 تا 1000 دلار در ماه است .

لازم به ذکر است افرادی که درآمد مناسبی داشته باشند می توانند با پرداخت 25% قیمت یک خانه ,75% قیمت خانه را بصورت  وام هایی با باز پرداخت طولانی مدت تا 25 ساله با سود نزدیک 5% از بانکها دریافت کنند .

 

7- تا چه موقع استان ساسکاچوان مهاجر می پذیرد ؟

ج : به هیچ وجه مشخص نیست در صورت توافق دولت فدرال با استان ها ممکن است برنامه های استانی لغو گردد و همان پروسه 6-7 ساله فدرال به تنهایی اجرا شود  ولی تا آنجا که ما میدانیم فعلا خبری از لغو آن نیست . ولی این روزها حجم پرونده ها خیلی زیاد شده و اگر واقعا قصد آمدن به کانادا را دارید باید بجنبید. و شاید به لحاظ مشکلات اخیر غرب با کشورمان در ها روی ایرانی ها بسته شود . واله اعلم.

 

8- آب و هوا در ساسکاچوان چگونه است ؟

آب و هوا از اواخر اردبهشت تا شهریور بهاری , زیبا  و دلنشین است و دمای هوا در شب 13 درجه و در روز حداکثر 30 درجه می باشد اما در پاییز هوا رو به سردی گذاشته طوریکه در دی ماه دمای هوا در روز گاها 15- و در شب به 30- هم میرسد . ولی به هر شکل امکانات و تمهیدات اندیشیده شده در این کشور پیشرفته تحمل زمستان های کانادا را برای همه آسانتر می کند . بارندگی نیز بطور متوسط در این استان 30 الی 40 سانتیمتر است . درباره آب و هوای استان بیشتر خواهم نوشت .

 

برخی سوالات پاسخ داده نشد که در پست های بعدی به آنها خواهیم پرداخت . شما نیز می توانید سوالات خود را در بخش نظرات یا به ایمیل saskinfo@yamil.com  ارسال کنید و پاسخ آنرا دریافت نمایید.

 

ضمنا به زودی تلفنی در ایران را اعلام خواهیم کرد تا دوستان و خوانندگان وبلاگ در ایران بتوانند بصورت تلفنی نیز پاسخ سوالات خود را بگیرند .

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهین 1387/05/18 ساعت 04:06 ب.ظ http://www. shahinfar.net

سلام اخیلی ممنونم که اینقدر با حوصله جواب سوالات من و بقیه دوستان رو میدی می خواستم بدونم که راهی وجود داره که یا ۷۵۰۰۰دلارو ندیم یا کمتر بدیم و اگر در راه انداختن بیزینس به پول لازم باشه می شه رو این پول و وام حساب کرد .اگر تونستی در مورد سرمایه گذاریهای سود آور یک توضیحی بدید
به امید دیدیر شما در ساسکتون

سلام .
ببین شاهین جان !
پرداخت این ۷۵۰۰۰ دلار یکی از مراحل اخذ ویزا هست یعنی قبل از صدور ویزای اقامت دائم در آخرین مرحله شما باید این ۷۵۰۰۰ دلار را واریز کنید و عدم واریز این مبلغ بمنزله عدم صدور ویزا است . و اگر شما توانایی واریز چنین مبلغی را هم نداشته باشید از طرف دولت کانادا در زمره بیزینس کتگوری ( Business category ) نخواهید بود یعنی حتی بعنوان یک سرمایه گذار کوچک هم بشمار نمی آیید .
امّا درباره وام آن هم روش های خاص خودش رو داره ولی درباره گرفتن آن باید بگم تا شما اینجا کاری رو شروع نکنید و بر اساس اون مالیات ندهید و درآمد کارتون از طرف دولت کانادا قابل پیش بینی نخواهد بود و به شما وامی نخواهد داد .
ولی برای افراد مقیم اینجا وامهایی با سود 5% اعطا می گردد و در برخی مشاغل خاص و زیربنایی گاها تسهیلات بلا عوض نیز اعطا می گردد .
امیدوارم پاسخ سوالاتتون رو گرفته باشید.
بهر حال توصیه می کنم اگر قصد اومدن دارید این مبلغ رو هر جور می تونید جور کنید چون حدس می زنم سسکچوان هم مثل سایر استان ها در سال جدید میلادی با توجه به زیاد بودن پرونده ها مبلغشون رو بالا ببرن .
اگر سوال بیشتری داشتید من در خدمتتون هستم .
با احترام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد