Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

آمارهای شگفت انگیز ساسکاچوان

آمارهای شگفت انگیز ساسکاچوان

با اینکه برخی دوستانی که با ما تماس می گیرند و یا این وبلاگ را می خوانند نام استان ساسکاچوان را برای اولین بار می شنوند . اما بی خبرید خیلی از محصولاتی که در ایران استفاده می کنید ساخته ساسکاچوان می باشد , از جو وارداتی دامی تا عدس یا مواد اولیه ماکارونی که از گندم گرفته میشود و هزاران ماده غیر غذایی دیگر ...

اما در این پست به آمار های شگفت انگیزی خواهیم پرداخت که توسط دولت کانادا منتشر شده است و حتی خیلی از افرادی که مقیم این استان هستند از این مطالب بی اطلاعند . توجه شما را به این آمار که در آن استان سسکچوان یک تنه با جهان رقابت می کند جلب می کنم .

1-   ساسکاچوان بزرگترین تولید کننده عدس در جهان است .این استان از رقبای خود در تولید این محصول به مراتب جلوتر است .لازم است بدانید بعد از استان ساسکاچوان دومین تولید کننده عدس در دنیا کشور ترکیه می باشد و جالب است بدانید که این استان کانادا به تنهایی 5 برابر کشور ترکیه که دومین تولید کننده جهان است عدس صادر میکند . ( آمار سال  2007 )

2-   بزرگترین و سریعترین رشد صنعت کشاورزی در کانادا زیرا در ساسکاچوان 35 شرکت تحقیقات و توسعه بیوتکنولوژی و کشاورزی فعالیت می کنند و این تعداد شرکت بزرگ تحقیقاتی در این منطقه یکی از بزرگترین تجمعات تحقیقات و توسعه در جهان می باشد .

3-      استان ساسکاچوان با بیش از 250 هزار کیلومتر راههای مواصلاتی دارای بیشترین سطح راهها در بین استانهای کشور کانادا می باشد .

4-      جنوب شرقی ساسکاچوان مکانی شده برای شرکت های نفتی بزرگ زیرا این قسمت از استان دارای حداقل 3 میلیارد بشکه ذخائر نفتی می باشد که از سال 1957 تا کنون با اهمیت ترین حوزه نفتی کشف شده در کانادا می باشد .

5-      هرگاه لباسهایتان به خوبی شسته شدند به یاد استان ساسکاچوان کانادا خواهید افتاد ! تعجب نکنید ! استان ساسکاچوان با 5 کارخانه تولید کننده سدیم سولفات , پنجمین تولید کننده این محصول در جهان است . سدیم سولفات یکی از مواد اولیه تولید شوینده ها و تولید خمیر کاغذ و شیشه و ...است .

6-      شرکت Saskcan Pulse Trading بزرگترین شرکت توزیع محصولات عدس و نخود فرنگی در آمریکای شمالی و استرالیا است . این شرکت در شهر رجاینا , مرکز استان سسکچوان قرار دارد .

7-      شرکت Regina – based viterra Inc. بزرگترین شبکه توزیع حبوبات در کانادا که محصولات این استان را در ایالات متحده و ژاپن توزیع می کند .

8-      انجمن تحقیقات ساسکاچوان خانه ای به صورت نمونه به نام فاکتور 9 در شهر رجاینا ساخته است که در مقایسه با میانگین خانه هایی که در دهه 70 میلادی ساخته شده اند %90 انرژی کمتر و %50 آب کمتر مصرف می کند . این خانه با عایق بندی جدید و سیستم حرارتی برودتی جدید طراحی شده است و در آن از انرژی خورشید نیز استفاده می شود .

9-      وجود تنها مرکز تحقیقات نور کانادا – سینکروترون در شهر سسکتون استان ساسکاچوان , جالب است بدانید در دنیا فقط 6- 7 مرکز سینکروترون وجود دارد .

10-   غنی ترین ذخائر معدنی او را نیو م در کل جهان در شمال استان سسکچوان قرار دارد ( جهت اطلاعات بیشتر به پست منابع معدنی ساسکاچوان مراجعه کنید ) هم اکنون %25 او را نیو م جهان در ساسکاچوان تولید می شود که با سرمایه گذاری های انجام شده انتظار می رود این مقدار به دوبرابر افزایش یابد .

11-   PoundMaker agventures Ltd.  یک واحد صنعتی در استان ساسکاچوان کانادا است که ظرفیت تولید آن 5/12 میلیون لیتر اتانول است .

12-   بزرگترین میدان کیمبرلیت جهان ( استخراج و شکل دهی الماس ) در شرق شهرق پرنس آلبرت قرار دارد . با توجه به اینکه اغلب معادن الماس کانادا در نقاطی دور افتاده و بدون امکانات شهری است , اما این میدان از امکاناتی همچون برق , انرژی , راه و ... بهره می برد .

این لیست ادامه دارد...

نظرات 1 + ارسال نظر
oko.ir 1387/05/13 ساعت 03:05 ب.ظ http://www.oko.ir

جای قلم توانای شما در oko.ir خالی ست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد