Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

پاسخ به سوالات مهاجرت به کانادا 2

از همه دوستانی که ایمیل زده اند و پیام گذاشته اند تشکر می کنم و به دلیل کمی وقت در این پست به بحث اصلی و داغ مهاجرت کانادا می پردازیم . زیرا مهاجرت کانادا بیشترین سوالات را در بین ایمیل ها و سوالات به خود اختصاص داده بود . قبل از شروع هر مطلبی من از سمیرا خانم , علی آقا , شهرام و ... بابت ایمیل و پیام هاشون ممنونم و از اینکه کمی پاسخشون دیر شد عذر خواهی می کنم . 

خیلی از مطالبی رو که الان می گم شاید قبلا در همین بلاگ گفته باشم که شما پیدا نکرده اید . 

قسمتی در همین وبلاگ سمت چپ وجود دارد به نام سایت ما را جستجو کنید که با تایپ مطلب مورد نظرتون تمامی پستهایی که در این وبلاگ به اون مطلب مورد نظر شما اشاره کرده اند را جستجو کرده و به شما نمایش می دهد . در مورد مطالب مربوط به مهاجرت هم می تونید همین جستجو رو در سایت انجام دهید نتایج خیلی خوبی کسب خواهید کرد . 

 

و اما مهاجرت به کانادا ....  

 آقا شهرام عزیز و سایر عزیزان

قبل از هر چیز و اینکه زحمت سرچ و جستجو رو بکشید واقعا با خودتون دو , دو تا چهارتا کنید ببنید اهل ریسک کردن , جابجایی , بدست آوردن موقعیت های جدید هستید ؟ توان رویارویی و کنار اومدن با شرایط جدید فرهنگی و هزار و یک موقعیت و شرایط جدید رو دارید یا نه ؟  

اگر فکر کردید و به نتیجه رسیدید که چیزهایی رو که در ایران از دست می دهید خیلی بیشتر از اون چیزهایی هست که در کانادا بدست خواهید آورد و تقریبا از روی هوسه که می خواهید به کانادا برید واقعا دورش رو خط بکشید چون در واقع هیچ انگیزه ای نخواهید داشت و بعد از ورودتون به کانادا مطمئن باشید جزء مهاجرین موفق کانادا نخواهید بود . 

اما اگر به نتیجه ای رسیدید که چهارصد هزار ایرانی مهاجر در کانادا قبلا به آن رسیده اند به شکل واقعی به اون نگاه کنید بدونید که قطعا مسیری که انتخاب کرده اید به موفقیت ختم خواهد شد , فقط چند چیز احتیاج دارید  

1- کمی صبر 

2- تلاش  

3- استفاده از تجربه دیگران... 

بهر حال من در مورد آخر خوشحال می شم بتونم کمکتون کنم . 

  

علی آقا

در مورد مهاجرت به کانادا باید بگم که به عقیده من به اصلا صلاح نیست که الان بخواهید تازه از طریق اسکیلد ورکر اقدام کنید , شاید برای این منظور استرالیا هدف بهتر و سریعتری باشه ولی خوب حق با شماست خیلی از امتیازات کانادا را استرالیا ندارد . ولی به هر شکل قانون جدید بهانه خوبی بدست دفاتر مشاوره و حقوق داده است که مرتبا به متقاضی ها بگویند شغل شما از اون دسته شغل هایی هست که یکساله جواب می دهند ... بابا این حرف واسه سازنده هاش خوبه . دوستان خوبم از طریق تخصص فعلا شرایط خوبی بر سیستم مهاجرت کانادا حاکم نیست , عیبش اینه که به یک مسیر وارد شدید که فقط مجبورید انتظار بکشید و وقت و پولتون هم به هدر خواهد رفت اگر به دفتر مشاوره و مهاجرتی زنگ زدید و گفتند که از طریق تخصص خیلی خوبه و می تونید اقدام کنید دور اسمش خط قرمز بکشید و دیگه باهاش تماس نگیرید . ( البته خودتون مختارید )  

 

ولی اونایی که تو ایران پول دارند و می خواهند در کانادا هم خودشون کاری راه اندازی کنند و بعبارتی کارآفرین هستند ( همون دسته سرمایه گذاران )  

 می دونید که تقریبا دو سالی هست که استانها از طرف دولت کانادا اجازه پیدا کرده اند خودشون مهاجر بگیرند و هر استانی با توجه به صلاحدید اداره مهاجرت همون استان شرایطی رو تعیین کرد که در سایت مهاجرت همون استان موجود هست . اصطلاحا اسم این برنامه مهاجرت استانی Provincial Nominee Program هست که به اختصار PNP گفته می شه یعنی برنامه کاندیداتوری استانی.هر استان PNP خاص خودش رو داره که در مورد استان سسکچوان به اون SINP گفته می شه یعنی Saskatchewan Imigrant Nominee Program که خودش 8 زیر شاخه داره که قبلا توضیحات کافی راجع به اون داده ام . اما چیزی که مورد سوال خیلی ها هست بحث سرمایه گذاری در استان سسکچوان و مهاجرت از این طریق هست .  

شرایط کامل در سایت استان سسکچوان اومده که من لینک اون رو در اینجا می گذارم و می تونید کلیک کنید و همه جزییات رو ببینید . 

سایت رسمی استان سسکچوان - بخش مهاجرت از طرق کار آفرینی

 

اما من بار دیگر شرایط اون رو به اختصار خواهم گفت . 

1- دارایی شما حداقل باید در ایران 250 هزار دلار کانادا باشه که شامل دارایی خود شما و همسرتون هست و کلیه دارایی های شما مثل زمین خونه و نقدینگی رو شامل می شه

2- بتونید حداقل 150 هزار دلار کانادا رو جهت یک شروع و راه اندازی یک کار شخصی به کانادا بیارید  

 

3- سابقه 3 سال مدیریت و یا یک کار شخصی در ایران رو داشته باشید   

چند تا شرط خرد و ریز دیگه هم هستند که فرعی ترند و می تونید در خود سایت مطالعه کنید  

 

برخی می پرسند که آیا ساسکاچوان برای کار و زندگی مناسبه یا بهتره که از اونجا به تورنتو و ونکوور بریم ؟ 

باید بگم که عزیزان شما قبل از اینکه اسم سسکچوان رو بیارید باید بدونید که قراره در کانادا زندگی کنید که سسکچوان یکی از استانهای اون هست . این استان سال 2007 و به احتمال زیاد در سال جاری بیشترین رشد ناخاص داخلی رو در کل کانادا داشته و نظام بهداشتی رایگان و مردم خونگرمش این استان رو به بهترین مکان برای مهاجران تبدیل کرده این فقط حرف من نیست , صحبت سایر کسانی هم هست که در این استان ساکن هستند چون خیلی از این افراد در تورنتو , ونکوور , کلگری و سایر شهر های کانادا زندگی کرده اند و سرمنزل نهایی اونها و انتخاب نهایی اونها استان سسکچوان بوده . 

حالا جرا بعضی کلید کردند روی تورنتو یا ونکوور چون اسامی این دو شهر رو بیشتر شنیده اند و فکر می کنند با این دو شهر مانوس ترند ولی واقعا باید گفت که تورنتو حلوا پخش نمی شه , نسبت به سایر استانها و اون چیزی که من می دونم نسبت به سسکچوان هزینه زندگی بالاتره محیط خشن تری رو در اطراف خودتون حس خواهید کرد ولی به هر حال صلاح خویش خسروان دانند . 

  

دلیل دومی که همه دنبال تورنتو و ونکوور و یا مونترال هستند را بوق تبلیغاتی شرکت های مشاوره مهاجرتی و غیره باید دونست که چون فقط زمینه های کاریشون این چند شهر هست اینقدر از بقیه استانها و شهر ها بد می گند تا به اصطلاح رای شما رو بزنند . عزیزان باز هم تاکید می کنم اسیر تبلیغات بی مورد نشوید . یاد این پست افتادم .

 پست دفاتر مهاجرت

اینجا همه چی خوبه فقط و فقط باید بدونید که در سسکتون خبری از ترافیک و ازدحام جمعیت و صف ایستادن و زندگی آپارتمانی نیست ( البته همه خونه ها هم ویلایی نیست ) اگر به این ها عادت دارید برای اومدن به شهر سسکتون باید از عادتهاتون ترک کنید یا اصلا نیایید . 

بقیه چیزهایی رو که می شنوید توجه نکنید چون فقط تبلیغات و سود جویی هست .  

سسکچوان : 

 دومین منابع گاز و نفت کانادا رو داره . 

بزرگترین معادن اورانیوم جهان رو داره . 

یکی از معروفترین دانشگاههای کانادا و جهان رو با دو جایزه نوبل داره . 

معادن الماس معروفی داره . 

... 

مردم و دولت دلسوزی داره 

به یاد داشته باشید هر چیزی رو از اهلش بپرسید . 

============================================= 

حامد

نظرات 16 + ارسال نظر
سروش 1387/07/02 ساعت 06:17 ق.ظ http://starclips.blogsky.com

سلام
یکی از دوستان پیشنهاد کرد وبلاگتون رو ببینم . واقعا وبلاگ جالبی دارید . مطالب هم واقعا به دردبخوره .
دلم می خواد باهم تبادل لینک داشته باشیم . دوست دارم لینکتون رو تو سایتم داشته باشم تا هر وقت هم خودم و هم بازدید کننده هام دلمون خواست بتونیم بهت سر بزنیم .
اگه مایل به تبادل لینک باشید وبلاگ من رو با نام
۩۞۩ بزرگترین سایت آرشیو فیلم و عکس در ایران ۩۞۩ لینک کنید . و حتما به من اطلاع بدید که وبلاگ شما رو با چه نامی لینک کنم .

سلام آقا سروش عزیز
این نظر لطف شماست اما از اونجایی خودم خیلی دوست دارم لینک شما رو در بین لینک هامون قرار بدیم ولی این وبلاگ توسط سه نفر اداره می شه و قرار بر اینه که لینک هایی به اون افزوده بشه که با موضوع مهاجرت کانادا همخونی داشته باشه .
به همین دلیل بر خلاف میل خودم مجبورم فقط به عذر خواهی بسنده کنم
باز هم ممنونم .
موفق باشید

سمیرا 1387/07/02 ساعت 11:48 ب.ظ

سلام اول تشکر زیاد بابت جوابتون بعد اینکه وبلاگتون اینقدر پر محتواست که ادم از خوندنش خسته نمیشه البته من تازه این سایتتونو کشف کردم و امیدوارم در اینده بتونم از راهنماییهای شما دوستان خوبم بیشتر استفاده کنم موفق و برقرار باشین

جاوید 1387/07/03 ساعت 02:05 ب.ظ

مطالب جالبی گفتی ؛
فقط میخواستم بدونم حالا اگر کسی (خودمم دیگه!!) قبلا( 2 سال) برای تورنتو و از طریق skilled workers اقدام کرده باشه ؛ فرقی که نمیکنه بعد از آمدن میتونه بره استانهای دیگه؛ درسته؟

دقیقا همینطوره جاوید جان می تونین

آقا احسان 1387/07/03 ساعت 02:18 ب.ظ

توضیحات بسیار عالی و راهگشا بود.
از شما متشکرم
اما یک سوال:
در مورد آب و هوای سسکتون توضیح می دید؟
موفق باشید

احسان عزیز در این مورد در پست های قبلی مطالب زیادی قرار دادیم و می تونید در قسمت جستجوی سایت اونها رو سرچ کرده و پیدا کنید .
ممنونم . این وبلاگ متعلق به شماست .

شاهین 1387/07/03 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام من تقریبا تمام ابهاماتی که در مورد مهاجرت داشتم با کمک شما بر طرف شد واقعا همکاری و پشتکار شما مثال زدنی شما تونستید اسم ساسکچوان رو سر زبونها بندازید فکر کنم به زودی اسم ساسکچوان به تهرانچوان عوض شه
یک سوالی دارم اگر کسی بعد از ورود به ساسکچوان به هر دلیلی که فعلا ازش خبر نداریم بخواد به شهر دیگه ای بره و قید ودیعه رو بزنه آیا مشکلی تو اقامت بوجود میاد
اگر ممکنه به خاطر اهمیت خیلی زیاد این سوال برای من و دوستانم شما زحمت تحقیقش رو بکشید.
با تشکر

شما لطف داری شاهین جان
باید بگم که اون 75 هزار تا مربوط میشه به شروع بیزینس و اگر بیزینس رو شروع نکردید باید قیدش رو بزنید .
اما با جابه جایی و اثاث کشی بحث سیتیزن شدن به خطر می افته که اون هم راه و چاهی داره ولی در مجال این بحث نیست .

ارش 1387/07/04 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام میشه راجب پناهندگی اطلاعاتی بدین ممنون میشم

سلام با تشکر از شما آرش عزیز متاسفانه درباره پناهندگی اطلاعاتی ندارم فقط می دونم که از هر 100 کیس 99 موردش رد میشه .

نوری 1387/07/05 ساعت 03:24 ق.ظ http://??

سلام من یه سوال داشتم قصد مهاجرت داریم از طریق سرمایه گذاری اما واقعا نمی دونم بین استرالیا و کانادا کدومشون بهتره از هر لحاظ برای زندگی و بیزینس البته خیلیها کانادا رو پیشنهاد کردن اما خواستم از تجربیات شما هم استفاده کنم

درود نوری عزیز
هیچ جا بر جای دیگه برتری نداره و فقط ما هستیم که با مقایسه مکان های مختلف برای زندگی متوجه می شویم که کجا به مذاق ما سازگار تره . کما اینکه من در مورد استرالیا تجربه ای ندارم و فقط شنیده های من هست که مطمئنم از شما بیشتر نیست .
شاد باشید

مهسا 1387/07/06 ساعت 08:16 ب.ظ http://haghighifamily.blogfa.com

و البته این رو هم باید اضافه کرد که رجاینا امسال در موارد خشونت و جرایم رتبه اول در کانادا رو بدست آورده و مقام تورنتو خیلی پایینتر بوده . البته من جد و آبادم تورنتویی نیستند و تعصبی هم ندارم اما این رو روزنامه ها اعلام کردند .

مرسی مهسا خانم
از اطلاعاتتون
باز هم اگر اطلاعاتی داشتید این وبلاگ متعلق به خودتونه

داود 1387/07/07 ساعت 03:57 ب.ظ http://wegocanada.persianblog.ir

سلام
خسته نباشین.داشتم از اینجا رد می شدم. گفتم سلامی عرض کرده باشم.

سلامت باشی اقا داوود

خبر جدید از ساسکچوان:
ساسکچوان به دنبال مهاجران جدید و کارگران اخراجی صنایع انتاریو

کلیک کنید

کیوان 1387/07/09 ساعت 01:44 ق.ظ

سلام !
مرسی عالی بود .
من خیلی دوست دارم اطلاعاتی راجع به کانادا داشته باشم چون احتماله خیلی زیاد در صورته حل شدنه مشکلاتم و پایان تحصیلم میخوام بیام اونجا . اگه بشه میخوام با شما که تجربیاتی دارین بیشتر در ارتباط باشم و ازتون استفاده کنم .
میشه ؟ کمکم میکنین ؟ وقت دارین ؟ key_16_van@yahoo.com

خواهش می کنم هر سوالی داشته باشید می تونید در همین بخش مطرح کنید و اگر خصوصی بود بگید که بطور کلی پاسختون رو بدم .

پری 1387/07/21 ساعت 09:43 ق.ظ

سلام
ممنون از وبلاگ خوبتون.
رشته من پرستاری هست منتهی زبان در حد متوسط.همسرم از نظر سرمایه گذاری مشکلی نداره ولی سابقه مدیریت نداره.میشه برای مهاجرت به ساسکچوان راهنمایی بفرمایید

حتما . ممنون ار لطفتون.
این روزها مشکلاتی داریم که کمتر به وبلاگ می رسیم اما در هفته آینده به همه سوالات با کمال میل پاسخ خواهیم داد.

حسین ملک پور 1387/09/25 ساعت 08:15 ب.ظ

با سلام و احترام
مطالبتون بسیار جالبه
البته من برای نخستین بار است که از مطالب وبلاگ شما استفاده می کنم.
راستش من مدت چند ماهی است که در مورد کانادا و شرایط مهاجرت به این کشور مطالعه و تحقیق می کنم
شاید مطلع باشید که دولت فدرال شرایط جدید مهاجرت رو منتظر کرده که یکی از شریط تسریع در رسیدگی به پرونده ها داشتن حداقل یک سال سابقه تحصیل در کشور کانادا است.
راستش با این شرط به این فکر افتادم که از این طریق اقدام کنم ولی مشکل اصلی من اینه که مدرکم رو از دانشگاه آزاد گرفتم و شندیم که حتی اگر بتونیم از دانشگاه پذیرش بگیریم سفارت ما رو ریجکت می کنه.
حقیقتش حدود ۱۰۰ هزار دلار کانادا دارایی دارم و نگران هزینه های تحصیل و یا زندگی در استان سسکچوان نیستم هدفمم هم دانشگاه رجاینا است.
لطفا منو راهنمایی کنید.
اگه براتون مقدور است به من ایمیل بزنید.
HSABA871@YAHOO.COM

با سلام خدمت دوست عزیزم جناب آقای ملک پور
راستش من دقیقا متوجه نشدم شما می خواهید پذیرش تحصیلی بگیرید یا می خواهید از طریق اسکیلد ورکر اقامت بگیرید . اینکه مدرک دانشگاه آزادرو سفارت ریجکت می کنه من نشنیدم اما می تونم از دوستانم در ایران سوال کنم. ولی اگر منظورتون اسکسلد ورکر هست خیلی بعید می دونم که چنین چیزی باشه که مدارک دانشگاه آزاد رو رد کنند !!!!!!!!!
لطف کن و مقصودت رو دقیق تر بگو .

شهرام 1387/10/21 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام بر همه دوستان
من دکترای داروسازی دارم و سال ۲۰۰۶ بروش فدرال اقدام کردم و میخواهم بدونم که برای رشته هایی مثل داروسازی که باید قبل از شروع به کار حتما ازپس امتحانات رجیستری و کوالیفایینگ بر امد پس اگر جاب افر هم بگیریم بیفایده است.ایا
به نظر شما این مسئله درست است؟ یعنی بهتره فدرال بیام بعد برای کار بیام ساسکچوان

آقا شهرام
قطعا بهترین روش برای شما اقدام از راه اسکیلد ورکر هست و بعد انتخاب استان مورد نظر , در مورد جاب آفر هم باید بگم که گرفتن جاب آفر در شرایط کنونی و رشته شغلی شما تقریبا به غیر ممکن نزدیک هست .

محمد 1387/10/27 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام من تازه با این وبلاگ آشنا شدم و چون نمی دونستم که سوالم رو کجا باید مطرح کنم اینجا می نویسم :

1)من تا 1 ماه دیگه عازم ساسکاتون هستم از طریق ویزای کار
اگه بخواهم دنبال یه هم اطاقی باشم آیا از طریق این وبلاگ امکانش هست؟

2)من از طریق ویزای کار اقدام کردم اگر بعد از شروع به کار صاحب کارم از کیفیت کارم راضی نبود و حاضر به ادامه همکاری نشد چه اتفاقی میوفته

ممنون از زحمتی که می کشید
امیدوارم این نوشته به دستتون برسه

ما هم خوشحالیم مخصوصا اگر بتونیم به یکی از دوستان عازم سسکچوان کمکی بکنیم . در صورت امکان می خواستیم خواهش کنیم با ایمیل: sask_regina@yahoo.com در تماس باشید. با تشکر .

سینا 1387/11/05 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.irhc.blogsky.com

سلام سایتتون برای مهاجرت به کانادا واقعا خوبه ولی برای مهاجرت تحصیلی از نظر هزینه ها تحصیلی هزینه های اقمتی دانشگاه های موجود و زبان می خواستم لطف کنید توضیح بدبد در حال حاضر من در ایران دانشجوی کارشناسی نرم افزار هستم به نظر شما موقعیت تحصیلی چه از نظر مالی و چه از نظر کیفیت آموزشی چه جوریه؟
sinap66@gmail.com

دوست من سینا
بهترین منبع برای آگاهی از وضعیت تحصیل در کانادا و استان سسکچوان - وبلاگ دانشجویان سسکچوان هست که می تونی در لینکهای سمت چپ بلاگ هم پیداش کنی. عزیزان گردانندگان این وبلاگ اطلاعات دقیق و کاملی در پستهای اولیه شون داده اند و می تونید در بخش نظرات هم مطالبتون رو مطرح کنید امیدوارم به پاسختون برسید.
www.psa.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد