Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

آیا می خواهید در رجاینا زندگی کنید؟

طفلک این شهر رجاینا مهجور مونده , نه دانشجویان ایرانی در رجاینا ازش نامی می برند , نه کسی راجع به اون به فارسی مطلب می نویسه . راستش خود ما هم به عنوان نویسندگان وبلاگ سسکچوان در مقام مرکزیت رجاینا بر استان سسکچوان واجب بود که مطالب بیشتری از آن بگوییم تا شاید باشد که مقصد برخی ایرانیان مهاجر در کانادا قرار گیرد .

رجاینا را در یک کلام می توان مرکز استانی آرام , ارزان و زیبا در کانادا شناخت . این شهر با جمعیتی کمی بیش از 200 هزار نفر یکی از بزرگترین پارکهای شهری دنیا را بخود اختصاص داده است . واسکانا پارک در کنار دریاچه زیبای واسکانا یکی از مناظر زیبای طبیعی و شهری را بوجود آورده که واقعا دیدن هرروزه آن چشمها را می نوازد.

 در پستهای قبلی تصاویر زیبایی از شهر رجاینا به نمایش گذاشتیم که می توانید دوباره نگاهی به این تصاویر بیاندازید . اما در این پست قصد داریم این شهر را از زوایای گوناگون با کمک نمودار های دولت کانادا ببینیم .

اشتغال

طی برنامه ریزی های انجام شده بنا بر این است که با بوجود آمدن بیش از 6000 فرصت شغلی جمعیت شاغل این شهر از رقم 110 هزار نفر در سال 2007 به 116 هزار نفر در سال 2012 برسد . که یک رشد 1.2 درصد در سال را نیازمند است 

 

 

قیمت خانه

طبق آمار دولتی قیمت خانه در شهر رجاینا نسبت به سسکتون کمتر است . اما اگر از خود ساکنین رجاینا سوال کنیم , می گویند تفاوت آنچنانی وجود ندارد . بهر حال واقعیت این است که حداقل قیمت یک خانه مشابه در رجاینا نسبت به سسکتون در شرایط مشابه 10% ارزانتر است . البته قیمت خانه در رجاینا نسبت به سایر شهر های کانادایی مانند ونکوور تا 60% ارزانتر است 

 

  

هزینه زندگی

مجموع هزینه خانوار و مالیاتهای یک خانواده در سال 2008 برای شهر رجاینا نزدیک به 20 هزار دلار بوده است. که می توان گفت در کانادا بسیار رقم پایینی است . نزدیک ترین شهر ها از این نظر شهر وینیپگ مرکز استان منیتوبا بوده که هزنه زندگی در آن سالانه نزدیک به 22 هزار دلار بوده و شهر بعدی سسکتون در خود استان سسکچوان است که با 23هزار دلار در سال از این حیث سومین رتبه را دارد . و ونکوور با سالی نزدیک به 40 هزار دلار هزنه و مالیات از پر هزینه ترین شهر های کانادا برای زندگی به حساب می آید. 

 

  

بیکاری

رقم بیکاری در شهر رجاینا 5% در سال 2007 بوده است البته شهردار رجاینا در سخنرانیهاش قول داده این رقم رو تا دو سال آینده به کمتر از 4% برسونه ولی به هر صورت در شرایط کنونی این شهر در بین شهر های بزرگ کانادا رتبه 6 رو از نظر بیکاری داره یعنی کمترین بیکاری به شهر کلگری تعلق داره و پس از آن ادمونتون , سسکتون و ونکوور کمترین نیروی کار بیکار رو به خودش اختصاص داده و سپس شهر وینیپگ و پس از آن رجاینا مکان های بعدی را از نظر بیکاری اشغال کرده اند . جالب است درصد نیروی کار بیکار در شهر تورنتو و مونترال بیش از شهر رجاینا است. 

 

 

 

رشد اقتصادی

درصد رشد تولید ناخالص داخلی یا GDP به عنوان یکی از ملاک های تعیین کننده رشد اقتصادی است . همانطور که در خبرهای مربوط به پستهای قبلی خواندید استان سسکچوان بیشترین دصد رشد ناخالص داخلی کانادا را در سال جاری به خود اختصاص داده است . در این بین با مقایسه شهر ها در می یابیم که شهر سسکتون با رشد 5/5 درصد در کانادا مقام اول را دارد و پس از آن شهر رجاینا و وینیپگ با رشد 4 رصدی در صدر قرار دارند . کمترین رشد را دربین شهر های بزرگ کانادا شهر مونترال داشته است . 

 

 

  

دریاچه واسکانا در شهر رجاینا

   

 

استادیوم بزرگ شهر رجاینا 

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم 1387/08/29 ساعت 08:53 ب.ظ

آمار جالبی بودند. ممنون از پستتون

خواهش می کنم مریم خانم . راستش رو بخواید ما هم حداقل روزی دو سه بار به وبلاگتون سر می زنیم و مرتب مطالبتون رو می خونیم . شما هم مطالب جالب و جذابی رو عنوان می کنید َ ما هم از شما تشکر می کنیم.

مهدی 1387/09/02 ساعت 11:05 ق.ظ http://mehdi5825.persianblog.ir

سلام . من از خواننده های پروپاقرصتون هستم ولی تا به امروز جرعت نکردم ازتون سوال کنم.شما قبلا از خانوم هایده امیرزاده صحبت کردین ولی همونطور که می دونید دفتر ایشون در ایران فقط در مشهد دایر هست و من ساکن تهران هستم به نظرتون منطقی هست که من برای تشکیل پرونده به دفتر ایشون در مشهد مراجعه کنم ؟ لطفا صادقانه بگید اگه شما به جای من بودید و البته تجربه کار با ایشون رو داشتید واگه قرار بود دوباره و از تهران تشکیل پرونده بدید چه راهی رو در پیش می گرفتید. می دونم وقتتون رو گرفتم ... قبلا بگم واقعا از وقتی که می ذارید و درمورد این ایالت وشهرها می نویسید ممنونم.

دوست من خوشحالم که با یکی از خوانندگان پرو پا قرصمون مکاتبه می کنم .
اما باید بگم من کسی رو مجبور نکردم با خانم امیرزاده کار کنه , فقط چون من و خونواده ام تجربه کار با ایشون رو داشتیم لینکشون رو گذاشتم و معرفیشون کردم , یعنی شما کاملا مختارید در تهران پروندتون رو استارت بزنید و در اینمورد که دفتر خانم امیرزاده کجاست فکر نمی کنم که من باید پاسخگو باشم . کما اینکه اون زمان که ما با خانم امیرزاده قرارداد بستیم اصلا ایشون در ایران دفتر نداشتند و ما مستقیم مجبور بودیم با کانادا مکاتبه کنیم .
شادکام باشید

مهدی 1387/09/03 ساعت 01:16 ب.ظ http://mehdi5825.persianblog.ir

از لطفتون ممنونم خیلی واضح و روشن بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد