Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

سیاه نمایی رسانه ها در سال 2009

سال 2009 ، می تواند برای اقتصاد جهانی ، سال بدی باشد، حتی بدتر از 2008، اما انتظار می رود که وضعیت کانادا ، از بسیاری کشورهای دیگر ، بهتر باشد. 

 

 


به گزارش CTV، بانک جهانی در آخرین گزارش خود ، پیش بینی کرده که رشد 2.5 درصدی تولید ناخالص ملی در سال 2008، به رقم 0.9 در سال 2009 برسد.
بدتر آنکه در گزارش مذکور پیش بینی شده چنین رقمی برای کشورهای توسعه یافته و ثروتمند آمریکای شمالی، زیر صفر می شود.
مؤسسه سرمایه گذاری بین المللی (The Institute of International Finance) که وضعیت 70 بانک بزرگ جهان را ارائه کرده، حتی پیش بینی سخت گیرانه تری دارد.
مؤسسه معتقد است ، اقتصاد جهانی برای اولین بار طی 50 سال گذشته، سقوط بزرگی را در حد 0.4 درصد تجربه می کند.
از سوی دیگر ، جیم فلاهرتی، وزیر اقتصاد کانادا ، ماه دسامبر جاری خبر از بحران اقتصادی و کسری شدید بودجه برای کانادا را داد.
رویال بانک کانادا (RBC) می گوید آنان انتظار هیچ رشدی در اقتصاد کشور را طی سال آینده ندارند. در عین حال ، کارشناسان RBC تأکید کرده اند که تعادل اقتصادی موجود در کانادا باعث می شود، وضعیت ما به اندازه سایر کشورها آسیب پذیر نگردد.
حتی کارشناسان CIBC یکی دیگر از بانک های کانادا، پیش بینی رشد 20درصدی بازار سهام تورنتو TSX را کرده اند.
هنوز مشخص نشده دولت کانادا چه تمهیداتی را برای مقابله با بحران آینده اتخاذ کرده است، اما ارائه بودجه سال آینده با 30 میلیارد دلار کسری ، شاید اولین اقدام باشد.
گزارش CTV همچنین حاکیست، هنوز نگرانی ها در مورد وضعیت صنعت خودروی کانادا و آمریکا وجود دارد. با اینکه دو دولت برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه های کرایسلر، جنرال موتورز و فورد، وام های سه ماهه به آنان داده اند، اما احتمال بیکاری دست کم 600 هزار نفر در کانادا، در اثر شکست طرح های حمایتی صنعت خودرو ، نگرانی های عمیقی را بویژه در ایالت انتاریوی کانادا بوجود آورده است.
علاوه بر این فروشگاه ها و تولید کنندگان بزرگ لوازم الکترونیکی و بازی های رایانه ای نیز از جمله بخش های آسیب پذیر اقتصادی در سال آینده بحساب می آیند. 

================================================ 

نقل از سایت ایرانتو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد