Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

مردم کانادا بیشترین دسترسی به کامپیوتر را در دنیا دارند

به گزارش اکونومیست، ورود به هزاره سوم و افزایش دسترسی به فناوری باعث شد تا کارشناسان میزان پیشرفت و توسعه کشورها را به گونه‌ای دیگر مورد بررسی قرار دهند. این مسئله که از سال 2000 به بعد بسیار قوت گرفته، کارشناسان نشریه تخصصی Economist را بر آن داشته است تا با انجام مطالعات گسترده در سطح جهان، تعداد رایانه‌های هر کشور را به‌ازای هر یک از شهروندان مشخص کند.  

 

 


کارشناسان این نشریه بر این باورند که افزایش کمی رایانه در کشورها یکی از مهم‌ترین معیارها برای نشان دادن میزان دسترسی کاربران به فناوری محسوب می‌شود.
این طور که بررسی‌های حاضر نشان داده است، هم‌اکنون به‌ازای هر یک نفر در کانادا، 76/0 رایانه در این کشور وجود دارد و بر این اساس،‌ کانادا رتبه نخست این لیست را به‌دست آورده و در مقابل، آمریکا که خود را مهد فناوری جهان می‌داند، با داشتن 57/0 رایانه به‌ازای هر شهروند، رتبه پنجم این لیست را از آن خود کرده است.
در این لیست پس از کانادا به‌ترتیب کشورهای سوئیس، هلند، سوئد، آمریکا، بریتانیا، استرالیا، دانمارک، سنگاپور و ژاپن قرار گرفته‌اند.
نکته قابل‌توجهی که در این لیست به چشم می‌خورد، حضور دو کشور آسیایی در لیست 10 کشور برتر از نظر توزیع کامپیوتر به‌ازای تعداد شهروندان است که گفته می‌شود میزان دسترسی ساکان این کشورها به کامپیوتر، از ساکنان کشورهایی چون آلمان، فرانسه، فنلاند و ... هم بیشتر است.
علاوه بر این، نام ایران در بین 50 کشور اول این لیست منتشر نشده است و در مقابل، کشور امارات متحده عربی رتبه بیست و هفتم، کویت رتبه سیم، لیتوانی رتبه بیست و سی و پنجم و مغولستان رتبه چهل و سوم را به‌دست آورده‌اند.
اگر چه کارشناسان نشریه اکونومیست هنوز تحلیل‌های خود را در مورد این لیست منتشر نکرده‌اند، قرار است به زودی اخبار جامع‌تری در این زمینه منتشر شود.  

============================================== 

نقل از فارس نیوز

نظرات 1 + ارسال نظر
نیما 1388/03/10 ساعت 12:27 ق.ظ

سلام . خسته نباشید. من تدوین گر سینما هستم. می خواستم ببینم شرایط کاری برای شغلی مثل فیلمسازی یا تدوین توی استان ساسکاچوان چطوری؟ اگه ممکنه منو راهنمایی کنین ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد