Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

بازار کار داغ در سسکچوان

ساسکچوان به دنبال مهاجران جدید و کارگران اخراجی صنایع انتاریو          

28 / 09/2۰۰8



 شبکه اینترنتی ایرانیان مقیم تورنتو (ایرانتو) – سیاستمداران ایالت ساسکچوان ، با سفر به تورنتو، سرگرم دعوت از کارگران و تکنسین های انتاریو هستند که اخیرا به دلیل مشکلات اقتصادی کارخانجات ، از کار برکنار شده اند.
"برد وال" نخست وزیر دولت محلی ساسکچوان، با تشریح موقعیت های شغلی موجود در استان مربوطه گفت:" ما با کمبود نیروی کار و جمعیت در استان مواجهیم ، ساسکچوان هم اکنون بهترین موقعیت را برای زندگی و حتی ساختن زندگی دارد."
"راب نوریز" وزیر آموزش عالی آن ایالت که نخست وزیر را همراهی می کند ، می افزاید:" هم اکنون بیش از 10،000 موقعیت شغلی در ساسکچوان موجود است و ما با اطلاع از مشکلات یافتن شغل در انتاریو، امیدواریم بتوانیم با تشریح جاذبه های این استان از جمله فراوانی منابع طبیعی مثل نفت، پتاس و اورانیوم و همچنین اقتصاد استوار بر دانش قوی و محکم، آنان را برای سفر و اقامت در ساسکچوان ترغیب کنیم."
ساسکچوان که سومین ایالت از غرب کاناداست، علاوه بر دعوت از کارگران اخراجی ، بدنبال جذب مهاجران جدیدی است که شاید از اطلاعات کافی درباره آن منطقه برای شروع زندگی جدید برخوردار نیستند.
وزیر آموزش عالی ساسکچوان همچنین روز دوشنبه میزبان یک میهمانی ناهار کباب ( باربیکیو ) در تورنتو برای نمایندگان قومیت های مقیم است تا از طریق آنها با مهاجران متخصص ارتباط برقرار نماید. 

 

           

راب نوریز وزیر آموزش عالی ساسکچوان                برد وال نخست وزیر ایالت ساسکچوان 


وی می گوید:" در 18 ماه آینده ساسکچوان پذیرای 10،000 مهاجر جدید خواهد بود که این رقم بیشتر از مجموع مهاجران بین 2001 تا 2006 است."
نوریز با اذعان به اینکه متقاضیان مهاجرت معمولا ساسکچوان را در لیست مقاصد کانادایی خود ندارند ، اظهار امیدواری کرد با طرح های جدیدی که در آن ایالت باجرا در می آید ، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر منطقه نسبت به سال های گذشته باشیم.  

------------------------------------------------------------------------------- 

با تشکر از دست اندکاران سایت ایرانتو که خبر را ارسال کردند .

 

نظرات 13 + ارسال نظر
کیوان 1387/07/10 ساعت 07:29 ب.ظ

سلام .
بازم من مزاحم شدم !
من سوالاتم بیش از حد زیادن(با عرض معذرت) !!!!
خواهشا یک ایمیل از خودتون بدین که من سوالام رو ایمیل کنم.
با تشکر - کیوان key_16_van@yahoo.com

هر چی دوست دارید در همین قسمت مطرح کنید مطمئن باشید جواب سوالاتتون رو می گیرید و بقیه هم استفاده خواهند کرد . شاید به درد بقیه هم بخوره .

رادپورازخاورمیانه 1387/07/11 ساعت 08:57 ب.ظ

من فکر می کنم شمادچارتوهم هستیدو خودتون رو در لباس و هویت اشخاص مختلف می بیتید. متاسفانه بقیه که این مشکل رو ندارن کاملا به مشکلات شما پی بردن. بد نیست به دکتر روانشناس جهت مشاوره مراجعه کنید.
به امید بهبودی هر چه سریعتر

اگر دکتر خوب سراغ داشتید معرفی کنید با هم بریم چون شما هم یه کم عصبی هستید و دکتر لازم داری. بهر شکل اصلا منظورتو متوجه نشدم . در سسکتون دکتر های خوبی هستند حتما با هم خواهیم رفت دوست عزیز با من مریض تو سسکتون با هم میریم دکتر . OK؟

آخه آدم حسابی اگه از وبلاگ ما یا خود ما بدت میاد مگر مریضی که میای میخونی تا حرص بخوری ؟

اگه واقعا از ما و این وبلاگ خیلی بدت میاد با دوستات جمع بشین و مثل مرد و با جرات تمام بگید ما ۱۰ نفر فلان و فلان و ..نمی خواهیم این وبلاگ ادامه داشته باشه من هم مثل مرد دیگه دست به این وبلاگ نمی زنم .
اگر دوست داری محتواش بهتر و بیشتر بشه ! خدا خیرت بده از امروز دست به قلم شو ( اگر یه وبلاگ راجع به مهاجرت به سسکچوان بنویسه ) ما دیگه یک کلمه هم نمی نویسیم . اینو قول می دهیم.
اگر هم تو هیچکدوم از این گروهها قرار نمی گیرید قبل از همه بدو برو دکتر که اوضاعت خیلی خرابه دشمن .

بقیه پاسخ ها بعهده خواننده های همین وبلاگ .

کیوان 1387/07/12 ساعت 07:43 ب.ظ

من تمامه صفحات و نوشته های قبلیتونو خوندم و بعضی از لینک ها رو هم خوندم . برا پرسیدن سوال بعدا مزاحم میشم . اول ببینم بحثه اومدنم چند درصده که الکی وقتتونو نگیرم. اگه تقریبا قطعی شده بود سوالامو میپرسم . راستی۴-۵ روزه مطلب جدید نزاشتینااااااا ! خاطره هم بزارین خوب میشه . باتشکر .
خدانگهدار .

من در خدمت شما هستم دوست من

کفتر 1387/07/14 ساعت 04:28 ق.ظ

ول کنید بابا یارو خله.

mozhgan 1387/07/14 ساعت 04:47 ب.ظ

, vaghean baraye in agha moteasefam ,bishtar az shoma khodetono narahat nakonid injor afrad hata arzeshe hame khodesh niyaz be doctor dare bahs ham nadaran ham

کیوان 1387/07/14 ساعت 05:15 ب.ظ

این یارو با خودش مشکل داره .

دختر 1387/07/15 ساعت 02:48 ق.ظ http://anna84zj@yahoo.com.au

Salam
man dokhtari mosalman
mohajabe
daneshju dar daneshgahe Olum Pezeshki e Shahid Beheshti hastam,
tehraan
reshte physiotherapy
sale 3
be tore etefaghi hengame search ba goruhe shoma ashna shodam

mikhastam rajebe enteghale daneshju, manzuram enteghale reshte tahsili va edameye an doreye tahsili
dar canada az shoma rahnamayi begiram......

Aya man mitonam be dalile sharayeti ke dar pish khaham dasht , edameye in reshte tahsili khodamo ,
yani physiotherapy ro dar canada be etmam beresunam....????????

(alan sale 3 hastam , masalan edameye in doreye lisans o dar canada , har chand sali ke tool bekeshe bekhoonam...???..)


sharayeti baraye in vaziat va emkani baraye edame tahsil hast?
ya bayad dobare dar canada az sefr shoro konam?

Aya mitoonam az doroose pass shode baraye enteghal va vorud be reshteyi ba gerayeshe be reshteye aslim eghdam konam????
-masalan digar reshtehaye goroohe pezeshki
-ya pirapezesjki
-masalan Massage Therapy ...???????


che shahr hayi dar canada in reshte ha ro daran...
kodoom colleg ha va kodom daneshgaha .....




lotfan komakam konid
ta ba shoma bishtar dar tamas basham
va inshallah az yarie shoma behtar estefade konam...

bye

اکبربنا 1387/07/15 ساعت 11:31 ب.ظ

مردک بدبخت مگه تو دهات خودت دکنر ؟ راس میگه دیگه پاشو برو جمع کن بساطو.

این نظر رو گذاشتم ببینید تا همه بدونند در کانادا و حتی سسکتون هم آدم های بی تربیت و بی شخصیت فراوانند چه برسه به اکبر بنا !!! البته این اکبر بنا همون کبری خانم هست که دوست داره مرد باشه .

هر چی می تونی بی ادبی کن تا همه بشناسنت . هر چه می خواهد دل تنگت بگو . چون ظاهرا آدمی هستی که تا الان حرف زدن برات یک عقده بوده .از این حرفهای مفید بقیه رو بی نصیب نگذار . می دونم حرفهام تلخ بوده و نون دونی تون بریده شده. اشکال نداره .
باز هم برای ما پیام بگذار تا خوانندگان وبلاگ جوابتو بدهند .

راستی اکبر بنا سری بعد هم خواستی از طرف کسی دیگه مثلا در نقش رادپور یا کبری خانم حرف بزنی با یه کامپیوتر دیگه پیغام بگذار تا IP تابلو نشه که همون نفر قبلی هستی.

کیوان 1387/07/17 ساعت 01:12 ب.ظ

مرسی مدیر !!!!!
خیلی باهال بود . آی کیو با یه سیستم میای با اسمای مختلف نظر میدی ؟؟؟:((
خیلی ضایع بود !!
در ضمن کبری خانم یا رادپور از خاور میانه یا اکبربنا اگه از این وبلاگ خوشت نمیاد خوب نیا تو وبلاگ . زوری که نیست .
دوست نداری نیا / با نیومدنت اینجا کسی ضرر نمیکنه پی زحمت رو کم کن .
این وبلاگم چون یه جورایی کاربردیه طرفدارا خودش رو داره .
بای بای .

ممنونم کیوان جان . البته من دوست ندارم این وبلاگ صحنه درگیری باشه . اما لازمه که این افراد رو همه بشناسند و واقعا متاسفام که ایشان ( کبری خانم ) دانشجوی سسکتون هستند. و همه این کامنت ها رو هم با حیف کردن وقت و حروم کردن سرور دانشگاه سسکچوان ارسال کردند .... جرییات دیگه رو هم پیدا کردم که فعلا نمی گم تا ببینم خودش دست بر می داره یا نه !!

رضا 1387/07/18 ساعت 01:24 ب.ظ

سلام
بابا تورو خدا وقتتون رو برای این جور افراد عقده ای ونفهم تلف نکنید .خداییش من تقریبا" هرروز به وبلاگتون سر میزنم واز اینکه چند روزی هست آپ نمیکنیدناراحتم.اطلاعاتی که میدید واقعا"عالیه. ایشالله خدا بهتون قدرت وتوان مضاعف بده که به هموطن هاتون کمک کنید.یه سوال هم دارم .در مورد تحصیل در مقطع لیسانس در سسکتون برای یک مهاجر چه مدارکی لازم هست وآیا واحدهای فوق دیپلم(رشته برق ) که در ایران گذراندیم ، چیزیش رو قبول میکنند .وکلا"اگه میشه در مورد ادامه تحصیل مهاجرین توضیح بدید.از لطفتون ممنونم.

مرسی رضا جان لطف داری
حتما در پست های آینده راجع به تحصیلات در سسکچوان مطالب کامل و جامعی رو خواهیم نوشت .
فعلا هم به خاطر روی گل شما و خوانندگان این وبلاگ این پست رو قرار می دهم تا چند روز آینده که ادامه تحصیل در سسکچوان رو داشته باشیم.

Reza 1387/07/18 ساعت 09:57 ب.ظ

salam

man tazeh amadam canada, yani 7 mahi hast.Vaghan oza kar saskatoon khoob hast, to resheteyeh sanayeh ghazayi ashanyi darid , aya karkhoonehayeh mavad ghazayi vojod dareh. khaiy doos daram ba shoma bishtar ashna sham va az etelate shoma va rahnamiye shoma estefadeh konam.

rasty chera Kobra khanoom narahat hast?

hatman dar khedmatetoon hastam.
in rooz ha ye kam saram sholooghe , vali hatman dar rooz haye ayande tozih khaham dad .
merci

سمیرا 1387/08/03 ساعت 01:54 ق.ظ

سلام خسته نباشین منم میخواستم حرف اقا رضا رو بزنم بد یه سوال نمیدونم چرا هروقت این وکلای مهاجرت کانادا میان برنامه tv سوال مپرسن ازشون راجب اقامت از طریق سرمایه گذاری فقط راجب کبک یا جاهای دیگه و اصلا راجب ساسکاچوان نمیگن یا گفتن من ندیدم اخرش اینکه خیلی وب خوبی دارین بترکه چشم حسود (از کبری تا بنا و....) منتظر مطالب جدیدتون هستم بازم خسته نباشین

لطف دارین سمیرا خانم
من فکر می کنم بیشترین دلیل تعریف از کبک و بقیه جاها این هست نون خوبی برای وکلا توش هست.
و اینکه هیچکدوم از این وکلا که تو TV برنامه دارند اصلا اهل سسکچوان نیستند و مجبورند پرونده ها رو با واسطه به نتیجه برسونند.
بهر شکل من می دونم که بدقولی کردم و مدتی بلاگ آپ نشده حتما بعد از تموم شدن مشغله هام از خجالت همه خواننده های خوب این بلاگ در می آم.

امیر حسین مشهدی 1388/07/03 ساعت 02:16 ب.ظ

سلام
یک سوال داشتم نمیدونم بپرسم یا نه؟!!!
آخه تمام پستها ماله پارساله!!

بگذریم.
من تقریبا کل سابت رو خوندم اما چیزی در مورد مهاجرت نیروی متخصص نخوندم. فقط بدو بیراه به وکیل قلابیهای ایران داشت و یک صفحه هم در مورد20 شغل غیر پزشکی که معمار هم جزوش بود نه چیزه دیگه.!!!
من فوق دیپلم معماری دارم و دانشجوی لیسانس هم هستم 2 سال هم سابقه مدیریت پروژه دارم که تو لیست سایت خانم امیرزاده هم شغل منو نوشته بود.
زبان انگلیسی هم IELTS 5.5 دارم که فکر کنم 6 ماه 6.5 رو بگیرم.
آیا ساسکاچوان نیروی متخصص پذیرش داره یا نه؟
من چطور میتونم اقدام کنم.
راهنماییم کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد